Ometi võiks keegi aja maha võtta ja mõelda, et ka nemad on inimesed ning nendelgi tuli kevad ja kõigest on hakanud kõrini saama. Ja veel võiks kujutleda, kuidas umbkaudu 25 tülpinud näoga noort vaatavad sind ja üle kõige soovivad, et sa klassist välja läheksid ning sel aastal enam tagasi ei tuleks.

Kingitus ei pea olema tingimata materiaalne, piisab ka vähemast. Kinkige tähelepanu ning väikeseid rõõme.

Milleks?

Kui õpetajal on parem tuju, mõjutab see kindlasti teidki.
Mõnus klass jääb õpetajale kauaks meelde, tõenäoliselt on seesugusel klassil ka eeliseid.
Naeratav õpetaja paneb paremaid hindeid.
Teisse hakatakse suhtuma kui võrdväärsesse.
Ära kaob tüütute kohustuste täitmise tunne.
Head suhted tekitavad tunde, et koolis on mõnus käia.
Meeldivate õpetajate seltskonda tahate kunagi veel tagasi tulla.

Kuidas?

1. Pingutage särava päikese kiuste ning võtke tunnist osa. Kuulake või tehke vähemalt nägu, et kuulate. Kujutage ette, kui vastik on keskenduda ning tundi läbi viia, kui ilmetute nägudega zombid vaikselt aega tunni lõpu poole veeretavad.

2. Valmistuge tunniks, et õpetajal ei jääks muljet nagu ta poolemeelsete kevadest segaseks läinud kutsikatega tegemist teeb.

3. Naeratage õpetajale, ärge haukuge vastu. Õpetaja teeb oma tööd ning see on alati ja ainult õpilastele kasuks, seetõttu tasuks pisut kannatust varuda. Pikas perspektiivis on see ju lühike aeg.

4. Äkki saab teistki kunagi õpetaja ning te sooviksite, et teie õpilased oleksid tublid ning täiskasvanulikud inimesed, kes oskaksid end ülal pidada.

5. Uskuge, et kunagi hiljem hakkate te oma õpetajaid mõistma.

6. Vahel tasuks naisõpetajale lilli viia, ilma põhjuseta ning mitte siis, kui kontrolltöö tulekul, seda võidakse valesti mõista. Kuigi – naisterahval on lillede üle alati hea meel, olgu siis või kontrolltöö. Meesõpetajale võib ka suusõnalist tänu avaldada.

7. Tehke oma koduseid ülesandeid. Tundub, et tegematajätmine ei mõjuta ju õpetajat kuidagi, kuid vale vastus! Õpetajad võtavad alati südamesse ning isiklikult, kui mingil põhjusel oma kasvandike südametunnistuseni ei jõua.

8. Näidake talle, et tema pingutused ei ole mõttetud ning te väärtustate teadmisi, mida tal on teile edasi anda.

9. Arutlege kaasa, õpikutes kirjas olev informatsioon on tegelikult huvitav, kui te end sellele avate.

10. Pidage klassiruumi korras, see on ka teie töökeskkond.

Mõju

Ilmselt ei oska te ettegi kujutada, millist mõju võib avaldada üks ainus päev kenade ning toredate noorte inimeste seltsis. Rõõmus tuju levib kulutulena. Kui õpetaja saab teie tunnis närvi puhata ning oma tööd takistusteta teha, siis särab temagi terve päeva ning kooli mikrokliima muutub paremaks. Ei tasu alahinnata naeratuse ja viisakuse võlujõudu. Ning juba järgmisel päeval on koolimajja mõnusam tulla.