1. Professionaal
Ta tunneb oma ainet läbi ja lõhki – teab kõike, millest räägib ja oskab alati küsimustele vastata. Tema tunnid on enamasti huvitavad ja õppimise vahel kuuleb põnevaid lugusid, mis on tema enda või mõne tuttavaga juhtunud ja sobituvad tunni teemaga hästi. Tema huvides on, et kõik klassisolijad saaksid kätte kõik vajalikud teadmised ja aitab sellele igati kaasa.

2. Aktivist
Peale kõige muu leiab see õpetaja aega, et tegeleda koolielu edendamisega ja õpilaste motiveerimisega. Tal on alati tuhandeid ideid, mida ta üritab ellu viia ja kaasab kogu sellesse segadusse ka õpilasi. Aktivist leiab alati midagi, mida tunnis teistmoodi teha ja kuidas lapsi paremini kaasa panna töötama.

3. Lobamokk
Lobamokk-õpetaja tegeleb enamasti tunnis kõikvõimalike asjadega, mis üldse ainet ei puuduta. Ta räägib värskemaid külauudiseid ja kuumimaid õpetajatetoa kõlakaid ning ei jäta midagi kahe silma vahele. Muuhulgas arutleb ta kindlasti poliitika ja hinnatõusu üle, kirub ilma ja teisi õpilasi. On aru saada, et tal on teised huvid ja need lähevad kaarega mööda sellest, mida ta õpetama peaks. Kuigi õpilaste jaoks võib sellise õpetaja tund olla mõnus puhkamiseks, siis tegelikkuses on kasufaktor miinimumi lähedal.

4. Naljanina
Humoorikates tundides on alati lõbus. Kui mõni õpetaja üritab nalja teha, vilistatakse ta lihtsalt välja või parimal juhul muiatakse, et ta piinlikkust ei peaks tundma, kuid naljanina tundides ei ole selliseks käitumiseks põhjust. Enamasti hinnatakse sedasorti isiku poolt ka õpilaste nalju ja õppetöö on värvikas.

5. Vinguviiul

Ta pole mitte kunagi mitte millegagi rahul ja seejuures arvab, et ainult temal on õigus. Võiks öelda, et teise silmas pindu näeb, aga enda silmas palki mitte. Küll on tal halvasti üks ja siis jälle teine asi. Ta leiab kasvõi kõige pisema vea, mille kallal nokkida, ning tuletab seda veel kaua meelde ja siinkohal ei ole asi isegi mitte nõudlikkuses. Hoolimata sellest on tema enda asjad kõik pilla-palla, tunnid ettevalmistuseta ja organiseerimata, aga ega see ei ole ometi probleem. Tihti juhtub isegi nii, et õpetaja väidab üht, aga teeb ise kõike risti vastupidi – näiteks ütleb, et igaüks võib ise valida, mil viisil ta oma konspekti koostab, kuid mõne aja pärast tuleb näägutama, miks on nii ja miks naa. Aga ehk sellepärast, et ma otsustasin oma märkmed just sedamoodi kokku panna?

Kindlasti on erinevaid õpetajaid veelgi, aga ülaltooduid on tavaliselt igas koolis vähemalt üks, vahel ka rohkem.

Lugeja, kas mõni neist tegutseb ka Sinu koolis? Kas oskad veel mõne levinud õpetajatüübi nimetada? Milline on sinu lemmikõpetaja?