Sul on maailmale midagi öelda? Tahad, et teised näeksid su lugusid, pilte või videoid? Saada kõik aadressile noortehaal@delfi.ee või saada läbi veebi!
Toimetaja vaatab saadetud materjalid läbi ja silmapaistvamad ilmuvad Noorte hääles.

Ära võrdle end teistega: kümme viisi, kuidas sellest hoiduda


Ära võrdle end teistega: kümme viisi, kuidas sellest hoiduda
Allikas: Shutterstock

Kui oled niigi ebakindel, võid kippuda kergemini arvama, et teiste elu on palju parem kui sinu oma. See mõjub halvasti ja sellest lahti saamiseks pakume kümme viisi, kuidas loobuda enda võrdlemisest teistega.

Sotsiaalmeedia pole elu

Facebook, Instagram, Twitter, Snapchat ja paljud muud kohad võivad olla lõbusad, aga kui oled ebakindel ja vaatad Instagramis inimeste päevalugusid sellest, kus keegi sööb ja mida keegi teeb, võid end halvasti tunda, sest sina ei einesta hetkel seal ja sul pole kutti, kes valmistab sulle romantilise õhtusöögi. Ekspertide sõnul näitvad inimesed sotsiaalmeedias aga ainult enda parimat külge. Seetõttu tundubki paljud elu ideaalsem, kui see tegelikult on. Kui soovid enda elus midagi muuta, siis mõtle, mida saaksid ise selleks teha.

Unusta hirm, et magad parimad sündmused maha

See on umbes sama kahjulik nagu sotsiaalmeedias end võrdlemine teistega. Näed pilte, kuidas paar sõbrannat käisid peol ja jääb mulje, et see oli viimase aja üks meeleolukamaid pidusid. Tegelikult tuleb neid pidusid ja muid toredaid sündmuseid veel. Kui tunned, et sul pole midagi teha ja vaba aega on liialt palju, siis hakka tegelema mingi hobiga. Mida rohkem tegeled asjadega, mis sulle meeldivad, seda vähem kadestad teisi nende tegemiste üle. Miks? Sest su enda elu on põnev.

Ära mõtle, milline olid minevikus

Seotud lood:

Enamasti jääb inimestele meelde ikka hea ja seetõttu tundub, et paar aastat tagasi oli kõik justkui parem. Mida kaugem mälestus, seda helgemana see tundub. Võib-olla oled peegli ees mõelnud, et enne olid heas vormis, aga nüüd oled muutunud pisut pehmeks? Võid alustada muutustega juba täna, mitte keegi ei keela. Mis on olnud, see on olnud ja mõistlikum on keskenduda sellele, mis on praegu ja mis tuleb.

Ära muretse liialt enesehinnangu pärast

Spetsialisti sõnul ei pea sa end hästi tundma, et teha elus positiivseid muudatusi. Hoopis positiivsed muudatused on need, mis panevad sind ennast hästi tundma. Palju olulisem on enesehinnang, mis põhineb isiklikel saavutustel, mitte enesehinnang, mis põhineb enda ja teiste võrdlemisel.

Harjuta tähelepanelikkust

Loe veel

See tähendab, et tead täpselt, mis sulle meeldib, kuidas end tunned, mis sind ümbritseb, millised on su soovid, kuhu tahad elus jõuda. Enda võrdlemine teistega võib olla justkui ajutine põgenemine enda praegusest elust, kuid hiljem pead sellega ikkagi silmitsi seisma. Kui tead täpselt, mida soovid, siis pole vaja mõtteid mujale viia, vaid oled endaga rahul.

Leia sarnasusi, mitte erinevusi

Juhul, kui peaks tekkima kange tahtmine end teistega võrrelda, siis keskendu pigem sellele, mis on sul kellegagi ühist. See on oluliselt positiivsem, kui erinevuste nägemine. Erinevused tekitavad ebamugavustunnet, halbu emotsioone ja tuletavad meelde, millest on puudus. Sarnasused meenutavad sulle aga häid omadusi, mis sul on.

Väldi hinnangute andmist

Kui hindad teisi ja võrdled neid endaga, siis järelikult annad ka endale hinnangu. Sellisel juhul on mõistlik mõelda, kas ka teised hindaksid sind sama rangelt nagu seda ise teed. Sageli kipuvad inimesed end nägema oluliselt kriitilisema pilguga, kui teised seda teevad. Võib-olla ei pane paljud tähelegi neid asju, mida ise arvad endal puudu olevat.

Keskendu positiivsele

Mõtle hoopis sellele, mis on sinu head küljed ja omadused. Võib-olla sa ei ole veel suur spetsialist ja keegi teine on, aga mõtle, millise eriala spetsialistiks võiksid saada. Mis on see, mis sulle huvi pakub. See ala ei peagi iseenesest välja tulema, vaid huvi pakkuma. Mõtle, mida saaksid teha, et ennast arendada. Mida rohkem mõtled sellele, mis sul juba on, seda paremini end tunned ja seda rohkem tead oma tugevusi.

Tee endale selgeks, mida saad ja mida ei saa muuta

Kui võrdled end kellegagi ja näed enda puhul negatiivsena asjaolu, mida sa muuta ei saa, tekitab see ainult halba tunnet. Kui keskendud aga sellele, mida saaksid muuta, on sul võimalus ka ise samasuguseks saada. Näiteks, kui kadestad kedagi, kellel on hea füüsiline vorm ja oled ka ise võimeline jõusaali minema, siis võid aja jooksul unistuste vormi saavutada. Kui seda kahjuks teha ei saa, võiksid hoopis keskenduda sellele, mida saad teha. Võib-olla peitub sinus suurepärane kokk või on sul annet hoopis mõnele muule alale.

Väldi enda ja kuulsuste elu võrdlemist

On täiesti loomulik, et inimesi huvitavad teiste tegemised ja eriti siis, kui asi puudutab tuntud inimesi. Tegelikult võib kuulsuste elu jälgimine mõjuda aga negatiivselt, sest üldjuhul on nende "glamuurne" elu küllaltki võlts.

Allikas: rd.com

Jäta kommentaar
ARTIKLIT SAAB KOMMENTEERIDA AINULT REGISTREERITUD KASUTAJA!
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare