See ajab lausa hulluks. Millekski muuks ei jäägi aega, kui tuupimisele. Ma ei kavatse õpetajatega tülli minna, aga ikkagi, miks peab nii palju tarkusi pähe ajama, kui on ju olemas arvutid, teatmeteosed ja google? Kogu maailma tarkused ju nagunii pähe ei mahu? Nii on ju ka õpetajaga konfliktid kerged tulema, kui ta muudkui päheõppimist nõuab. Mart, 14.

Dr. Noormann: Sul on õigus - kõik maailma tarkused pähe ei mahu. Kuid selles peas on võimas kompuuter - aju - ja selle ülesanne on talle usaldatud info töötlemine. Selle info nimi on mälu. Kui mälu midagi ei sisalda, pole teadmistel mõtet. Aju ei töötle uute ideede saamiseks mitte ainult seda infot, mis talle mingil hetkel "välismälust" operatiivmälu töölauale pannakse, vaid vajab ka kogemusi, võrdlusmaterjali, oskusi. Aju on riist, mis vajab tööks ja arenguks treenimist, nagu lihasedki. Kooli ajal on selleks treeninguks oskus infot talletada, süstematiseerida, analüüsida ja sünteesida. Kool peab koos teadmiste jagamisega õpetama ka mõtlema.

Kindlasti on ajus ka palju pahna, mida seal olemas ei peakski. Aga kui süsteemselt pakutavat infot jääb vähemaks, kui seda pahna, siis muutub aju pikapeale mõtlemisvõimetuks põhupeaks. See juhtubki just nii, kui lapsest peale pole oma mälu treenitud ja koolitatud. On karta, et sinuga on nii juhtunudki, sest ilmselt on sul ju ka klassikaaslasi, kel seda muret ei ole. Ja õpetaja nõudlikkust pahaks panna ka ei tohi - tema nõudlikkus on sinu aju igapäevane treener, kelle kasulikkust hakkad märkama alles tulevikus.

Jaga
Kommentaarid