Jaapani noored hakkasid Twitteris võistlema, korraldades “Kartulipeod”, kus osteti kokku kümneid “suuri” friikartulikarpe ja valati need McDonald’sis lauale, et näha, kui suur kuhi tekib. Kuhjast tehti foto ja laeti see Twitterisse üles.

Esimeste selliste fotode peal oli näha laudu, kuhu oli kokku valatud näiteks 23 karpi kartuleid. Pärast pildistamist sõid noored selle 13 000-kalorilise portsu muidugi ära, kuna Jaapani kultuuris on ebaviisakas tellitud toitu taldrikule alles jätta.

Juba varsti levis sotsiaalmeedias foto lauast, kuhu oli kokku valatud 60 karbitäit friikartuleid. See levis kulutulena — ühe ööpäevaga oli seda jaganud tuhandeid inimesi üle kogu maailma.

McDonalds ei võtnud uue trendi suhtes seisukohta, kuid paljud jaapani arvamusliidrid, teleshowde juhid ja ka tavainimesed võtsid Twitteris, saadetes ja uudistes sõna, et see trend on ebatervislik ja nõme, kuna McDonald’si näol on tegemist siiski restoraniga.

Mõni kuu hiljem tõstis McDonald’s taas friikartulite hindu ja trend rauges märgatavalt, kirjutab Kotaku.