Ehtekunstnik ja Eesti Kunstiakadeemia õppejõud Tanel Veenre ütles: “Olulised elukutsed pole enamasti ühiskonna ja eakaaslaste poolt väärtustatud, ihaldusväärsete ametite tipus troonivad raha ja tuntusega seotud ametid ettevõtjatest popstaarideni. Mulle väga läks korda Artur Taevere sõnavõtust kurb tõdemus, et noored ei taju oma tegemisi tähendusrikkana. Ning see on juba ühiskonna, mitte noorte probleem.”

Noorte Hääl alustab lugude sarjaga “Olen uhke!”, kus sõna saavad Eesti noored, kes räägivad oma tööst ja selle väärtustamisest.

Klienditeenindus on kindlasti üks kõnekamaid ameteid — olgu tegemist automüügi- või ilusalongi, tööriista-, aiandus- või toidupoe, restorani või kohvikuga. Igal pool, kus me käime, leiame ennast ikka ja alati arvustamas teenindavat inimest — seda siis positiivses või negatiivses võtmes. Olen võtnud missiooniks leida lahendused, mis paneks külalised mõtlema meie juures vaid positiivseid mõtteid ja lahkuma tundega, et siia tahan ma tagasi tulla.

Minu nimi on Kristo Lassi, olen 24-aastane ja töötan hetkel Restoran Pegasuses teenindusjuhina. Minu 8-aastane karjäär on ette toonud värvikaid väljakutseid erinevatel toitlustusega seotud ametitel nagu kokk, nõudepesija, teenindaja jne. Olenemata ametist, olen alati oma tööd täiel rinnal nautinud ja õppinud sellest maksimumi, mille olen kogemuspagasina edasisse ellu kaasa võtnud.

Kogu töökarjäärile on alustala pannud erinevad õppeasutused — viimaseks Tallinna Teeninduskool, kus omandasin koka eriala ja hetkel õpin Vanem Kelneri kursusel. Erinevus rikastab, seega armastan väga väljakutseid erinevatest valdkondadest. Silmaringi laiendamine on olnud ja on kindlasti ka edaspidi üks prioriteetidest mis annab pidevalt motivatsiooni uusi väljakutseid vastu võtta.

Liikudes koka ametilt teenindusjuhiks, võtsin ette oma senise elu suurima eesmärgi: olla lisaks väga hea töö tegemise kõrvalt ka parim ülemus, õpetaja, kes suudaks inimestele anda edasi teadmisi, mida iga päevaga juurde tuleb.

Minu eriala, olgu selleks koka- või teenindajaamet, on olnud väga südamelähedane juba pea 15 aastat. Olen ennast suutnud harida selle aja jooksul väga palju ja annan uhkusega seda kõike ka edasi meie külalistele. Miks külaline? Kodus ei võta me kunagi vastu kliente. Minu restoran on üks minu kodudest ja kõik, keda restoraniperega vastu võtame, on meie külalised — sõbrad, kes on leidnud aega meile külla tulla. Seda kõike, mida olen suuresti õppinud oma kahelt mentorilt, Alar Ojastult ja Rain Tungerilt, annan edasi nii inimestele, kes meid külastavad kui ka inimestele, kes on otsustanud tulla mind selle visiooniga abistama.

Tänu oma meeskonnale, tööperele, saan teha midagi, mida armastan üle kõige — pakkuda inimestele midagi, millest jääb neil muidu puudu. Olgu selleks maitsev kõhutäis või hoopis inimesed, kelle poole saab alati pöörduda murega ja kes sind kuulavad ning annavad maksimumi, et aidata. Minu eesmärk on täita inimeste tass, kes annavad igapäevaselt endast maksimumi, aga tagasi saavad vähe.

Igal toitlustuses tegeleval inimesel on võimalik jätta endast maha selge märk, olgu selleks koristaja, nõudepesija, teenindaja, kokk või keegi teine. Mida suurem on pingutus, seda suurem on ka positiivse tagasiside ja kiituste hulk. Valem on lihtne — mida rohkem sa endast panustad, seda rohkem tuleb see sinuni tagasi.

Põhjus, miks oma ametist, tööst nii kirglikult räägin, on lihtne. Nii mitmekesist ja kutsumusterohket tööd ma mujalt leidnud ei ole. Me saame igapäevaselt olla kontaktis väga paljude erinevate inimestega, kellelt meil on nii palju õppida. Tegemist ei ole kuiva etteantud teooriatunniga koolist, vaid kogemused elust enesest, mis on üle maailma kokku toodud ühte kohta. Teenindajal on ideaalne võimalus õppida neid inimesi tundma ja läbi nende enda silmaringi pidevalt laiendada.

Lisaks on võimalus ainuüksi läbi enda õpitu ja kogutud oskuste pakkuda Külalistele kogemust, mida nad sarnastest ettevõtetest kunagi saanud ei ole, olla harija rollis ja anda inimestele ka midagi vastu, soovitades ja rääkides parimatest valikutest. Selline elamuste loomine tekitab teenindaja ümber ringi inimesi, kes austavad sind sellepärast, mis sa nende heaks oled teinud ja mida sa oskad.

Väga paljud menukad kohad on avatud just endiste superteenindajate poolt, kellega on kaasa liikunud märkimisväärne inimeste rühm, kes teavad 100% kindlalt, et kui nad tulevad just selle inimese juurde, siis saavad nad ainult parimat.

Sellist vahetut kontakti, kus töötaja saab luua endale väärtust, pakub teenindajatöö suurepäraselt. Ühest punktist alustatud amet võib viia läbi enese arendamise unistustele lähemale kiiremini, kui loodad. Tähtis on olla enesekindel, pidevalt andes endale ette eesmärke, kuhu soovid jõuda ja mida saavutada. Selliselt hoiad ennast motiveerituna ja lisad enesekindlust võtmaks vastu aina uusi ja uusi väljakutseid. Selliselt töötan mina ja loodan, et minust tulenevalt leiavad inimesed ka endas jõu pingutada edasi.

Tahad oma loo kaudu teisi inspireerida? Kirjuta noortehaal@delfi.ee!