Sul on maailmale midagi öelda? Tahad, et teised näeksid su lugusid, pilte või videoid? Saada kõik aadressile noortehaal@delfi.ee või saada läbi veebi!
Toimetaja vaatab saadetud materjalid läbi ja silmapaistvamad ilmuvad Noorte hääles.

Lugeja küsib: kas võin olla rase, kui võtan pille ja olen kasutanud seksuaalvahekordade ajal lisaks pillidele kondoomi?

 (16)

Lugeja küsib: kas võin olla rase, kui võtan pille ja olen kasutanud seksuaalvahekordade ajal lisaks pillidele kondoomi?
Allikas: Shutterstock

Viimasest seksuaalvahekorrast on möödas umbes kolm nädalat. Selle aja sees olid ka päevad ära, kuid need hilinesid ühe päeva, mida pole varem pillidega juhtunud (viimase pilli enne 7 päevast vaba perioodi võtsin 5 tundi hiljem, kui pidanuks, ehk see mõjutas?) ja kestsid vähem kui tavaliselt ehk kolm päeva. Tavaliselt kestavad päevad 4-5 päeva. Viimasel ajal tunnen ennast kuidagi paksuks läinuna ja kõhus on vahel veider päevade valu moodi tunne.

Vastab Amori nõustaja:

Hea, et oma küsimustega meie poole pöördusid ja katsun sind aidata.
Saan kirjast aru, et kahtlustad rasedust, kuna on tekkinud päevade valu ja viimane veritsus oli tavapärasest väiksem ja algas veidi hiljem.

Alati ei ole menstruatsiooni hilinemise ja vähese vere hulga põhjuseks rasedus. Rasedus sinu puhul peaks olema välistatud, sest kirjutad, et kasutad rasestumisvastaseid pille ja lisaks veel kondoomi, seega on topeltkaitse.

Pigem arvan, et tegemist võiks olla tsüklihäirega. On täiesti normaalne, et aeg- ajalt võivad ette tulla tsüklihäireid, seega kas menstruatsioon algab tavapärasest varem, hiljem või jääb lausa vahele. Ka verehulk võib olla aeg-ajalt hästi vähene, pruunikas ning veritsuse pikkus päevades võib olla erinev.Miks aeg-ajalt võib tekkida tsüklihäireid, seda on väga rakse oletada. Kuid tsüklihäire võib tekkida kehalise ja emotsionaalse stressi tõttu. Näiteks kui hakkasid tõhusalt füüsilist trenni tegema või kui on pingeperiood. Menstruatsioontsüklit mõjutavad ka erinevad haigused ja ravimid.

Seotud lood:

Menstruatsioonihäire võib tekkida ainuüksi soovist või hirmust rasedaks jääda. Samuti mõjutab ka seda, miks menstruatsioonitsükkel ei ole paigas, tugev kaalu langus või tõus. Pillikasutajal võib ka mõjutada tsüklit harjumuspärasest kellaajast hilisem võtmine. Seega veelkord, täpset põhjust on raske välja tuua, kuid arvan, et muretsemiseks põhjust ei ole.

Kui aga jääb püsima alakõhuvalu ja selline "paisumise" tunne, siis soovitan konsulteerida arsti/ ämmaemandaga. Soovitan näiteks pöörduda konsultatsiooniks lähimasse noorte nõustamiskeskusesse, mille kontaktid leiad aadressilt www.amor.ee. Seal on kõik teenused kuni 25aastastele noortele tasuta.Loodan, et said vastuse oma küsimusele ja kõik laabub hästi!

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare