Blog on inglise keelest tulnud sõna, mis eesti keeles tähendab ajaveebi või veebipäevikut. Blogi peetakse ka üheks digitaalse ajakirjanduse vormiks. See on netikeskkond, kuhu lisatakse autori poolt periooditi postitusi e sissekandeid. Neid esitatakse kronoloogilises järjekorras. Enamasti saab autor valida oma blogile privaatsusseaded ning lubada lugejail kirjutada vastukajaks kommentaare. Ajaveebe kirjutatakse, et väljendada oma seisukohti ning avaldada arvamust, kuid need on ka head kirjaoskuse arendajad. Veebipäevikut võib pidada igaüks, olenemata soost, vanusest või huvialadest ning ka kirjutada võib kõigest. Blogi autori(te)l ja kommenteerijatel on soovi korral võimalus säilitada anonüümsus.

Lisaks isiklike seisukohtade väljendajatele on veebipäevikuid aina aktiivsemalt hakatud kasutama ka ettevõtetes. See annab juhtidele hea võimaluse jagada jooksvat informatsiooni töötajaile, mis võimaldab firma tegevusega kõigil kursis olla.

Kättesaadavuse, kommenteerimise kaudu diskussioonide pidamise ja anonüümsuse tõttu ongi blogid saavutanud ülemaailmse kuulsuse. Hetkel arvatakse olevat umbes 200 miljonit blogi. Blogisid peavad nii suurfirmad, popstaarid, poliitikud kui ka kooliõpilased.

Blogisid on kolme põhilist tüüpi – personaalsed blogid, kus kirjutatakse oma isiklikust elust, huvidest, tegemistest, mõtetest ja arusaamadest; temaatilised blogid, kus on mingi põhiteema, näiteks reisiblogi, spordiblogi, kirjandusblogi; firmablogid, mille eesmärk on teha reklaami ja pakkuda teenuseid blogi kaudu ning hoida inimesi kursis ettevõtete tegemistega.