Toon ühe näite: ühel õpilasel on hinded 3; 3; 2; 3; 3 ja teisel on 4; 4; 3; 3; 3, kuid hinne on siiski sama. Kas siinkohal asub hindamissüsteemi puudus? Õpilaste teadmiste ulatus varieerub, aga hinne on ikkagi sama, olgu see siis 2, 3, 4 või 5. Selle lahendamiseks peaks rakendama 10-palli süsteemi, mis annaks märksa selgema ülevaate õpilaste teadmistest.

Teine puudus on seotud järelvastamistega. Vahepeal on gümnaasiumi osas olnud reegel, et hinnet „3“ saab järele vastada, kuid milline peaks olema selle vastamise kord. Kas peaks arvestama esimest hinnet ja järelvastamise hinnet kokku või eraldi? Hiljem, saades hindeks „5“, oled sa omandanud selle teema, kuid kas sa väärid ikkagi seda? Teine osapool aga arvab, et peaks arvestama esmase hinde ja hilisema töö tehtud keskmise ehk siis poleks enam võimalik saada hinnet „5“. Viimasel ajal on olnud üldse jutuks, et selline asi nagu järelvastamine tuleks ära kaotada.

Arvan, et meie hindamissüsteem vajaks mõningaid muudatusi, mis teeks õpilased üksteise suhtes võrdsemaks.