Sul on maailmale midagi öelda? Tahad, et teised näeksid su lugusid, pilte või videoid? Saada kõik aadressile noortehaal@delfi.ee või saada läbi veebi!
Toimetaja vaatab saadetud materjalid läbi ja silmapaistvamad ilmuvad Noorte hääles.

PEAD TEADMA | 15 asja, mis rikuvad su elu ja mida isegi tervislikud inimesed pahatihti teevad

 (10)

PEAD TEADMA | 15 asja, mis rikuvad su elu ja mida isegi tervislikud inimesed pahatihti teevad
Allikas: Unsplash

Meil kõigil on harjumusi, mida alateadlikult teeme, kuid mis kahjustavad meie igapäevaelu. Vaata, millised on need harjumused ja nii saad nendest soovi korral loobuda ning sinu elu võtab hoopis teise suuna.

Loe veel

1. Oled kogu aeg telefonis ja võtad selle voodisse kaasa

Instead, try putting your phone away when you're spending time with friends, not using your phone when you're out having dinner, and setting it down when you’ve been on it for more than 15 minutes at a time.On average, people can lose up to an hour of sleep per night if they go to bed with their phone in the room, BuzzFeed Health previously reported. So maybe also leave your phone outside of your bedroom, or at least put it somewhere out of arm’s reach, so that you can limit any before-bed scrolling.If you need some extra help, here are 22 ways to break up with your cell phone.
Kui oled sõpradega, siis suhtle nendega. Kui lähed välja või sünnipäevale, räägi inimestega. Vaata, mis toimub su ümber ja naudi elu. Elu on elamiseks, mitte telefonis olemiseks. Pahatihti pole seal midagi teha peale tühise meelelahutuse.
Kui võtad telefoni aga voodisse, ei lase see sul magama jääda, sest tekib ikka ja jälle soov uudistada sotsiaalmeedias, kui kohe uni ei tule. Jäta telefon lauale ja magad palju paremini.

2. Jälgid sotsiaalmeedias inimesi, kes sind närvi ajavad ja keda sa silma otsaski ei salli

It’s time to unfriend/unfollow all the people who don't make you feel good about yourself, such as former friends or co-workers who you basically just hate-stalk. Everyone you follow on social media should contribute to your life in a positive way, whether it's because their accounts inspire you to do cool stuff, they keep you updated on current news, or they just feature a lot of puppies that make you really happy.
Aeg on eemaldada tüütud tüübid sõbralistist ja võtta uus suund. Meil kõigil on sõbralistis inimesi, kes jagavad hunnikutes asjatut kraami, mis on tüütu. Kui tegemist on heade sõpradega ja see on nende kiiks, siis saad lõpetada nende jälgimise. Kui tegemist on aga inimesega, kellega pole enam midagi ühist, siis võid eemaldada ta sõbralistist ja asi vask.

3. Säilitad mõttetuid asju, mis su tuju kuidagigi positiivsemaks ei muuda

Everything in your living space should be meaningful to you and serve a purpose. If it doesn’t do that, then get rid of it. Built-up clutter will only add to your everyday stress.
Kõik, mida sa ei kasuta ja mis sulle enam ei meeldi, võtab asjatut ruumi. Milleks säilitada kappides kola, mis seal ainult tolmu kogub. Tee üks korralik koristuspäev ja sorteeri välja kõik ebavajalik.

4. Sa ei kuula oma keha ja väldid arsti

Now that mom and dad probably aren't scheduling appointments for you, it's so easy to go for years without getting regular checkups, or having certain physical or mental health concerns checked out (migraines, injuries, infections, etc.). But disregarding your health now could lead to a lot of trouble down the road — trouble that could have easily been prevented. That's why it’s time to take matters into your own hands and make sure you're scheduling visits to the doctor, dentist, gynecologist, etc. as often as recommended. Yes, doctor visits can sometimes be expensive, but budgeting out money for them will be worth it.

Kui tunned, et sul on midagi viga ja kõik pole päris korras, siis ära viivita arsti juurde minekuga. Enamasti on nii, et ükski probleem ei kao iseenesest ja muutub ainult hullemaks. Mida kardad? Kas seda, et arst ütleb probleemi välja? Aga kui miski niikuinii vaevab, siis vähemalt saab arst seda ravida. Mõistlik on käia aeg-ajal tervisekontrollis.
5. Su enesehinnang põhineb sellel, mida arvavad teised sinust sotsiaalmeedias

Nowadays, with every social app imaginable available, it's common to post a photo or witty tweet and use the number of likes you get as an indicator of your self-worth. But this can be incredibly toxic and create negative habits that aren’t easy to break. It’s not a bad thing to love interacting with people on social media! But try your best to put less emphasis on getting ALL of your affirmation from it. Maybe take some time to reflect on the things you really like about yourself or the things you’ve done this year that you’re really proud of, and make a list that you can hang close to your bed, so that you see it every morning when you wake up.
Suhteliselt lihtne on arvata, et oled ilus ja lahe, kui paned sotsiaalmeediasse uue pildi ja siis sajad inimesed ajavad selle peale pöidla püsti. Aga mis siis? Tegelikult panevad inimesed üksteisele meeldimisi vägagi pealiskaudselt ja see number ei näita midagi. Äkki tead mõnda lahedat tüüpi, kellel polegi sotsiaalmeedias kasutajaid? Nemad elavad palju edukamalt kui need, kes sõltuvad ainult teiste arvamusest.
6. Võrdled end pidevalt teistega

If you’re constantly comparing your life to that of others, you are never going to be satisfied and proud of who you are and all that you’ve accomplished. Just because someone is engaged at your age DOES NOT mean you need to be, or should even want to be. Just because someone is traveling the world for their job doesn’t mean you can’t travel here and there, and be happy with your own career. Everyone's on their own timeline and everyone has different goals and interests.
Kellelgi on mingi asi, mida sul pole või nende vanematel on rohkem raha, lahedam auto ja uhkem elamine. Ja mis siis? Tegelikult pole see oluline. Sa oled sina ise ja ainult sina saad muuta seda, kui edukas, tark ja nutikas sa oled. Kui soovid millegis hea olla, siis harjuta, harjuta, harjuta ja lõpuks saad selles edukaks. Ükski asi ei tule niisama ja kõik peavad millegi nimel pingutama. Jah, see on tõsi, et mõnede inimeste stardipunkt elus on erinev, kuid see ei tähenda, et sa ei võiks kaugemale jõuda.
7. Kulutad kogu oma vaba aja ainult sarjade vaatamisele

There is nothing wrong with relaxing and watching some TV at the end of a long day. But if you spend all your downtime binge watching your favorite shows, it’s only going to take away from your productivity, add to your ever-growing to-do list, and make you more stressed out in the end. Instead, try to limit yourself to a few episodes and then get to work on those few things you want to accomplish, whether they are running errands, getting a workout in, or just picking up the clothes littered all over your bedroom floor.
Leiad laheda uue sarja, millel on mitu hooaega ja siis vaatad need jutti ära. Väljas ei käi, sõpradega ei suhtle, oled omaette ja siis ühel hetkel imestad, et miks sul elu pole ja miks sõbrad sind välja ei kutsu. Võiksid vabal ajal teha erinevaid asju. Loomulikult võid ka sarju vaadata, aga ainult sellest ei peaks kogu vaba aeg koosnema.
8. Elad palgapäevast palgapäevani ja sul puuduvad säästud

It’s tempting to spend money you don’t have and then use your paychecks to take care of the bills. But five years from now, when you want to make a security deposit on an apartment, buy a car, take an international vacation, etc. it’s going to be hard with zero in your savings account.You don’t need to save half your paycheck every month in order to feel good about your savings. In fact, setting unrealistic goals for yourself based on what you ~think you should be doing~ is only going to set you up for failure. Try using an app like Clarity Money, which will help save as well as manage your overall finances, or Unsplurge, which helps you save up for things like going back to school, a vacation, or just that handbag you’ve been eyeing in the department store.
Kui tuleb palk, lähed šoppama, ripsmetesse, küüntesse ja mida iganes muud veel. Lõpuks on raha läinud ja viimased eurod läksid taksoarvele, sest käisid sõbrannadega kaheksaeuroseid kokteile lürpimas. Ühel hetkel oled aga seal maal, et tahaksid oma kodu ja osta midagi asjalikku. See on võimalik enamasti vaid siis, kui kogud. Kui kogu raha laiaks lööd, on sul taskud kogu aeg tühjad ja hinge taga pole krossigi.
9. Jääd kõigega hiljaks

Yes, it sucks getting somewhere early and having to wait for everyone else to show up. But your strategy should never be to get somewhere at the exact time that you need to be there. More often than not, this strategy will ensure that you’re late, because things come up. For example, you might be walking out the door when you realize you can’t find your sweater, or maybe there’s a traffic jam on the highway. ALWAYS leave at least 10 minutes earlier than you have to. Being late for things not only annoys the people you’re meeting up with, it gives you a negative reputation (making you seem unreliable). Plus, it can also be incredibly stressful for you. Here are a few products that may help you be on time.
Sõber kutsub enda poole sünnipäevale. Pidu algab kell kaheksa, aga sa lähed nimelt kohale kell kümme. Kooli jääd hiljaks 15 minutit, pole probleemi. Ülikoolis on hommikul igav loeng, lased üle. Tööpäev hakkab kell 10, aga jõuad sinna ikka alati veerand 11. Tuleb tuttav ette? Aja jooksul saab inimestele selgeks, et sinu peale ei saa loota, sest sul puudub kohusetunne. Kui jääd hiljaks, siis see ajab teised inimesed pahaseks ja lõpuks sind võib-olla ei kutsutagi enam kuskile.
10. Sööd alati väljas või tellid toitu, aga toidupoes ei käi ja süüa teha ei oska

While it may be convenient, eating out puts a serious dent in your monthly earnings and it can also affect your health, since you have no control over the ingredients that are added into the meals you’re eating.Instead, try to only eat take out when you really have to and make it a habit to keep your fridge fully stocked with groceries so that you’ll always have something that you can make. Here are some tips on cooking healthier on a budget that might make the transition easier.

See võib olla mugav lahendus mõnikord, aga kui eelistad kogu aeg minna lihtsama vastupanu teed ja teed toidutellimise mobiilirakenduse jälle lahti, siis oled ilmselgelt valel teel. Esiteks on ise süüa teha oluliselt odavam ja tervislikum. Kui pidevalt pitsat ja hiinakat tellida, siis pole ime, et särginööbid varsti kinni ei lähe. Mõtle, kui palju säästaksid aga raha, kui teeksid ise mõne maitsva roa, mis on tervislik ega kergita kaalu.
11. Hoiad minevikust kinni

When someone burns you — especially someone you trusted — it's extremely hard to get over the hurt you feel toward them. But holding on to those hurtful memories and resentful feelings could have a negative impact on your emotional and physical health. While it may take some time, try to find it in yourself to forgive the person. Move on. Don't waste your time concentrating on what's happened in the past.
Oli, mis oli. Inimesed liiguvad edasi ja need, kes jäävad minevikku kinni, ei saagi kunagi liikuda hallist päevast päikselisse. Igas asjas on mingi õppetund ja parem on alati liikuda elus edasi. Kui oli halb suhe või sõber lõi noa selga, siis kahjuks juhtub elus nii. Selle asemel tasub aga elus edasi liikuda ja proovida mõelda positiivselt. Kui on aga selline tunne, et koorem on meeletult raske, siis pole kunagi häbiasi minna psühholoogi juurde. See on normaalne.
12. Su elamine on segamini

Your home is where you start and end your day, and you don’t want to start/end your day with the stress and negative energy that comes from a room full of things that need to get done. Try to make your home a place that’s soothing. You can make it that way by simply taking a few minutes every day to tidy up everything that’s not where it’s supposed to be.Here are some tips for keeping a cleaner household.
Öeldakse, et korrastatud ümbrus loob korrastatud mõtteid. Sinu kodu on aga koht, kust alustad oma päeva ja milles lõpetad oma päeva. Kas on nii tore tulla siis segamini tuppa, mis on pime ja tolmune? Koristamine ei maksa reeglina raha ja asjad saab igaüks panna omale kohale. Kui see saab harjumuseks, siis ei lähegi tuba enam nii sassi.
13. Arvad, et vaimsed probleemid on midagi häbiväärset

If you broke your arm, would you tell yourself you're weak for needing to get help? No. And the same thought process should be applied to your mental health. According to the National Alliance on Mental Illness, one in five adults (43.7 million people) experience mental illness in the US every year. Yet last year, only 60% of adults with a serious mental illness received mental health services.If you're dealing with recurring issues that are affecting your everyday functioning, really consider seeking out professional help. Here is a beginner's guide to starting therapy and finding a therapist that's right for you.
Kui murrad käeluu või kukud pea katki, lähed traumapunkti ja see tundub nii loomulik. Vaimne tervis on aga täpselt samasuguse tähtsusega nagu ülejäänud tervis. See on mingi iganenud dogma, et psühholoogi või psühhiaatri juures käivad ainult hullud. Kõigele on lahendus ja kedagi ei kanta seetõttu maha. Kui tunned, et tahad millestki rääkida ja sul on hingemured, mine psühholoogi juurde. See on täiesti okei.
14. Suhtled lähedastega vaid siis, kui nendelt midagi vajad

As you get older, it's easy to form the bad habit of only reaching out to friends and family when you need something from them. This isn't a healthy way to maintain your relationships.So try to set aside some time each week to talk to your loved ones, whether it's by making a quick phone call, setting up a time to FaceTime, or sending a simple "Hey, how are you" text. If your relationships are important to you, make sure you're prioritizing them.
Aga miks nad peavad sulle midagi andma? Lihtsalt seetõttu, et nad on su lähedased? Nii nagu küla koerale, nii koer külale. Võiksid pidada oma lähedastest lugu ja neid austada. Lõppude lõpuks on su lähedased need inimesed, kes on sinu juures, sinu ümber ja kes sind toetavad. Nemad on need, kellele saad loota, kui mitte kedagi teist ei ole. Ja ühel päeval pole enam neidki. Siis on alles vähemalt head mälestused.
15. Tunned, et pead kõigele jah ütlema, et teiste soove rahuldada

Don’t do it. The world will continue to spin if you tell people “no” every now and then. No one has the bandwidth to do all the things that people ask of them, and your mental health, as well as your physical health, will greatly benefit from being realistic about the things you can and can’t commit to.
Jim Carrey'ga film on lahe, aga tegelikult ei pruugi asjad elus päris nii kihvtiks kujuneda. Kui tunned, et sa ei soovi midagi teha, siis ütle ei. Mõnesid asju muidugi peab tegema, kui soovid jõuda kuskile kaugemale. Näiteks kui tahad kellekski saada, siis sa lihtsalt pead koolis käima, ained läbima ja tunnistuse saama, et ülikooli minna soovitud eriala õppima. Kui ütled aga ebameeldivatele asjadele jah lihtsalt seetõttu, et kardad teistele pettumust valmistada, siis see on vale. Peaksid hoidma enda jaoks ennast kõige tähtsamana.
Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare