1. Sa oled Eesti nr 1 suhtlusportaali looja. Kust selline idee üldse pähe tuli?

Veel keskkooli ajal mõtlesin, et võiks oma äriga tegeleda — ja kuna internet ja IT valdkond tervikuna oli minu jaoks kõige põnevam, siis hakkasingi sellega tegelema. Internetiprojektidega alustasin ma aastal 1998, Rate.ee tegin aastal 2002.

Rate.ee ei olnud minu esimene katse, iga ebaõnnestunud projektiga sain ma aga uusi kogemusi juurde. Püüdsin lihtsalt vaadata, mida Eesti internetis pole ja mulle tundus, et ei ole head kohta suhtlemiseks. Ühelt poolt olid jutukad ja foorumid, teiselt poolt aga tutvumissaidid, püüdsin sellist terviklahendust luua. Sarnane idee tekkis paljudel üle maailma, aastatel 2002-2003 hakkasid esimesed sotsiaalsed võrgustikud ka teistes riikides ilmuma.

2. Millega muidu vabal ajal tegelesid, kui sa just Rate.ee-d ei “loonud”?

Kõige rohkem meeldib mulle vabal ajal raamatuid lugeda ja reisida. Raamatuid loen ma lapsepõlvest saadik, reisimiseks tekkisid võimalused ehk kümmekond aastat tagasi.

3. Mis eesmärk sul suhtlusportaali loomisel oli? Kas jõudsid selleni?

Kui ma samale küsimusele 2003. aastal vastasin, siis pidin ausalt tunnistama, et tahtsin raha teenida. Probleem oli aga selles, et internetis olid ajad keerulised (just lõppes dot-com buum ja reklaami raha lõppes koos sellega). Nii et mõtlesin, et alguses saaks kasutajad kätte, siis mõtleks, kuidas nende pealt saaks raha ka teenida. Selgus, et kõige lihtsam rahateenimise viis polegi reklaam — Rate.ee teenis enamus kasumist SMS-idest, ehk lisateenustest.

Siin tuleb muidugi tunnistada, et kui sa plaanid investorite käest raha küsida, siis tasub äriplaani peale veidi hoolikamalt mõelda. Minu eelis oli muidugi selles, et Rate.ee käivitamise ajaks oli mul piisavalt palju raha, et enda projekti investeerida.

4. Millal oli esimene kord, kui Rate.ee järsku üle Eesti tuntuks sai? Mis tunne sind valdas?

Juba paar kuud pärast käivitamist andsin ma intervjuud Õhtulehele. Samas juba esimene päev oli edukas — päevaga lisandus saidile 100 pilti, mis oli kordades rohkem kui ma lootsin. Äriliste saavutuste üle ma erilist ekstaasi ei tunne — võib isegi öelda, et kaotused meeldivad mulle rohkem, siis saad põhjuste üle mõtiskleda ja probleemide ületamine on väljakutse omaette.

5. Millal teenisid oma esimese miljoni ning kuhu sa selle investeerisid?

Esimese miljoni teenisin internetiäriga — klientideks olid suurimad Eesti pangad, CV Online, Päästeamet jpm. Investeerisin ikka enda äridesse.

6. Rate.ee hakkab juba vanaks jääma või teisel juhul “Facebookistub”. Kas meeskonnal on olukorda plaanis parandada?

Sellel firmal on käsil ka uued projektid — üks neist sai just päris korraliku investeeringu välismaa investoritelt. Rate.ee on tõepoolest üsna vana — nende kaheksa aasta jooksul on globaalsel turul muutunud kolm turuliidrit. Püüame seda ikka atraktiivsena hoida, eeskätt nooremale auditooriumile.

7. Mis on sinu äri saladus? Mida soovitaksid teistele ärihaidele, kes enda äri just internetis ajada sooviksid?

Väga tähtis on meeskond — kui äri kasvab piisavalt suureks, siis üksinda sa seda ajada ei jõua. Ja kui sa ei suuda delegeerida või sul ei ole head meeskonda, siis kasv lõppeb üsna kiiresti. Internetis on kõige lihtsam äri ajada siis, kui sul on kogemusi piisavalt, ehk siis sa tead, mida sa teed. Mina siiamaani suudan disaineritega ja programmeerijatega vestelda ja saan nende probleemidest aru. Sel aastal veetsin ka ise paar kuud programmeerides.