Sul on maailmale midagi öelda? Tahad, et teised näeksid su lugusid, pilte või videoid? Saada kõik aadressile noortehaal@delfi.ee või saada läbi veebi!
Toimetaja vaatab saadetud materjalid läbi ja silmapaistvamad ilmuvad Noorte hääles.

Abiturient internetist kui probleemiallikast: kas te, täiskasvanud, olete suunanud oma lapsi internetis midagi tarka tegema?

 (12)

Spikerdamine 8VK03AUG11A153
Spikerdamine 8VK03AUG11A153Foto: Vallo Kruuser

Algklassidest peale olen unistanud gümnaasiumiajast, imetlenud neid, kellel on olnud au nii kaugel keskkoolis olla, nii lähedal kooli lõpule olla. Lugedes siin hiljuti avaldatud artikleid kaasõpilaste poolt on tulnud nii mõnigi mõte. Olen isegi kooli vastu nii negatiivselt tundnud, kuid nagu kõik siin elus, ka vaated kooli kohta võivad muutuda.

Ma nõustun sellega, et koolis jäetakse tihti veidi liiga palju kodutöid ning ühte nädalasse pressitakse rohkem kontrolltöid kui inimlik oleks, kuid põhikooliõpilased, kes te olete siin oma muret kurtnud, kui te juba praegu töö käes vintsklete, kuidas mõtlete te gümnaasiumis hakkama saada? Muidugi, on raske leida balanss koolitöö ja elu vahel, kuid see on midagi, mis tuleb ära õppida! Meil kõigil on erinevad eluviisid ning igaüks peab ise leidma oma enda tasakaalu. Võrreldes iseenda põhikooli ning gümnaasiumi aastaid näen selgelt, kui palju töömahukam gümnaasium on. Õpetajad korrutavad aina, et oleme nüüd juba (peaaegu) täiskasvanud ning peame nende asjadega hakkama saama, oskama oma aega organiseerida. Seejärel jätkavad nad kontrolltööde sobitamist samadele päevadele mõtlemata meie ajakavale. Õpetaja vaatevinklist on see muidugi mõistetav, eriti kui ainet on nädalas vaid tund või paar. Paljud tööd on lihtsalt vaja pähe õppida, kuid kui tuleb kolmeks kontrolltööks samal päeval konspekte meelde jätta, kisub asi raskeks. Kahjuks pole just palju aineid, kus lubatakse materjaliga töid teha. Tänapäeva infoühiskonnas on just oluline osata informatsiooni leida ning teada, kust seda otsida. Tundide kohapealt nõustun mõttega, et kui tunnis tähele panna, on kodus palju vähem õppida. Tõesti, paljud ei tee tunnis tööd kaasa ning vedelevad pigem niisama kui üritavad õppida. Tihti võib nii juhtuda, et kui tunnis hoolikalt kuulad ning ülesandeid kaasa teed, on kodus palju vähem vaja pead murda!

Loe veel

Seotud lood:

Kooliteemaliste artiklite kommentaare sirvides on selgelt näha kui paljud lugejad õpilaste probleeme nutitelefonide ning arvutite süüks ajavad. Muidugi, olen märganud kuidas kõik vahetunnis ninapidi telefonides istuvad, normaalsest laste omavahelisest suhtlusest on asi kaugel. Isegi esimese klassi jõmpsikad vedelevad telefon näpus ning vahivad internetist multikaid või mängivad mänge. Samas, tehnoloogia on viimaste aastakümnendatega drastiliselt arenenud ning tuleb mõista, et see areneb ka edasi. Teile, kes te arvate, et internet õpilaste probleemiallikaks on, mõelge ka selle peale kui kasulik internet õpilastele tegelikult olla võib. Jah, lapsed veedavad üleliia aega arvutimänge mängides ning ekraani taga mõttetult aega raisates, kuid olete teie, täiskasvanud, end ümbritsevaid lapsi suunanud midagi tarka läbi interneti tegema? Olete te neile tutvustanud interneti sisu ning näidanud neile võimalusi end arendamiseks? Olete te ärgitanud neis huvi millegi muu kui mängude vastu? Usun, et kui koolitundides ning ka kodudes suunataks õpilasi rohkem asjalikke asju tegema, oleks ka tulemusi näha. On ju suuresti teada, kui palju võimalusi internet inimesele annab, kuid sellele pööratakse endiselt väga vähe tähelepanu.

Õpilased, palun mõelge enda peale. Ma ei saa soovitada, et õppige vaid seda, mis teile meeldib, sest mullegi on esimesest klassist peale korrutatud kui tähtsad hinded meie kui õpilaste tuleviku voolimises on, kuid ma ei poolda ka seda hoiakut, et õpilane peab kõiges suurepärane olema. Suunake oma energia sellesse, mis teile meeldib ning arendage ennast ka iseseisvalt, kooliväliselt. Leidke oma huvid ning tugevused, tegelege nendega. Veetke vähem aega telefonis Facebooki scrollides ning arvutimänge mängides, sest nendest kohe kindlasti teil kasu pole. Ma tean, et tuleb ette hetki, kui tundub, et lihtsalt pole võimalik enam edasi õppida, et jaksu pole ning oleks lihtsam kõik sinnapaika jätta ja põgeneda, kuid elu üks võludest ongi nendest raskustest üle saamine. Absoluutselt kõikidel inimestel on selliseid aegu, mil on raske tööle keskenduda. Kui teil ei ole õppimiseks aega, olgu, ma mõistan sedagi, endalgi ei jää vahel õppimiseks absoluutselt aega ning vaataks parema meelega mõnda filmi, kuid õppimiseks on alati võimalik mõni minut leida. Vabandusi on lihtne leida, kuid kui vaid tulevase vabanduse asemele lahendus mõelda, võib imesid sündida. Võib tunduda, et kool on raske ning kohutavalt nõudlik, kuid ärgem unustagem ka kõike seda, mida kool meile pakkunud on. Ma olen kindel, et mõnekümne aasta pärast meenutate te oma kooliaegu hoopis helgemalt kui praegu sellele mõtlete! Võtke end kokku ning tundke rõõmu sellest, mis teil on!

Soovin kõigile õpilastele ning õpetajatele tegusat ning edukat kooliaastat!

12nda klassi õpilane

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare