1. Stilistil on visioon ja ta oskab seda esitleda

Stilist ei lähe võtteplatsile või kliendi juurde niisama mütsiga lööma. Stilist teeb põhjaliku eeltöö, esitab kliendile inspiratsioonikaardil oma visiooni ja nõustab tellijat või fotograafi teemavaliku, võttekoha, rekvisiitide, modellide, rõivastuse ja fotolavastuse üldise välimuse küsimustes.

2. Stilist võtab arvesse ka konteksti

Stilisti töö eesmärgiks pole lihtsalt ilutegemine, vaid konkreetseks olukorraks või tingimusteks isikute välimuse teadlik stiliseerimine. Stilistile tavapärased tööolukorrad hõlmavad avaliku elu tegelase stiliseerimist konkreetseks sündmuseks (s.o Celebrity stylist ehk n-ö kuulsuste stilist), modelli kujundamist fotosessioonide või videovõtete tarbeks (s.o Editorial stylist ehk n-ö ajakirja stilist) või isikute kujundamist müügikeskkonnas (s.o Brand consultant ehk n-ö brändi konstultant).

3. Stilisti toetab tugev võrgustik

Stilist ei saa rõivaid ja aksessuaare tasuta ega ka päriseks endale, vaid loob oma võrgustiku moekunstnikest ja poodidest, kellelt asju laenata. Laenatud rõivad ja aksessuaarid tuleb projekti lõppedes viisakas seisus tagastada.

4. Stilist armastab korda

Aastatega tekib stilistil töö käigus suures mahus näiteks kostüüme, ülikondi, kleite, jalatseid, kotte ja peakatteid. Stilisti laos pole rõivad ja aksessuaarid kottides ega hunnikutes, vaid stilisti poolt korrastatult näiteks riidepuudel või riiulitel, et soovitud asju oleks järgmise projekti ajal võimalik kiiresti leida.

5. Stilist huvitub ka moest, kultuurist ja fotograafiast

Stilistiks sobib teotahteline noor, kel on võime töötada meeskonnas koos juuksuri ja jumestajaga, ning kel on sügav huvi moevaldkonna, stiiliajaloo, popkultuuri ja fotograafia vastu.