Sul on maailmale midagi öelda? Tahad, et teised näeksid su lugusid, pilte või videoid? Saada kõik aadressile noortehaal@delfi.ee või saada läbi veebi! Toimetaja vaatab saadetud materjalid läbi ja silmapaistvamad ilmuvad Noorte hääles.
NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teata sellest moderaatoreid vajutades linki "Teata sobimatust kommentaarist"!
Kommentaaride järjekord: registreeritud parimad uuemad vanemad
  • kõik mustanahalised ei ole neegrid

    14.09.2012 11:16
    Neegrid teatavasti on pärit Aafrikast.

    Kuid mustanahalisi põlisrahvaid elab ka Kagu-Aasias, Paapua-Uus-Gineal, Austraalias. Kuigi nad on musta nahaga, ei ole nad neegrid vaid on täiesti eraldi rassid. Geneetiliselt on nad neegritest väga erinevad.
    Vaata sama kasutaja kommentaare
    Vasta
  • muideks

    14.09.2012 11:19
    Melaneeslastel (Vaikse ookeani saartel) ja Austraalia pärismaalastel tuleb ette ka heledaid juukseid. Must nahk, aga valged juuksed. Ning seejuures on nad geneetiliselt erinevad nii neegritest kui ka valgetest.
    Vaata sama kasutaja kommentaare
    Vasta
  • Lembitu

    14.09.2012 11:20
    Eesti keeles ei ole sõnal "neeger" halvustavat tähendust. Sellega märgitakse vaid mustanahalist inimest, olu ta siis pärit Aafrikast, Kagu-Aasiat, Uus-Guinest või mujalt.
    Jääme ikka oma keelekultuuri juurde ja ärme otsime vasteid kusagilt mujalt. Sellise tegevusega võib päris rappa minna.
    Vaata sama kasutaja kommentaare
    4 vastust
    Vasta
  • leila

    14.09.2012 11:21
    Aina hullemaks läheb! selle asemel, et öelda lihtsalt, et laps on oma haridusteel saanud õppetunni, ajab ema veel lollimat jama suust välja.
    Vasta
  • Peet

    14.09.2012 11:23
    Lembitukirjutas:
    Eesti keeles ei ole sõnal "neeger" halvustavat tähendust. Sellega märgitakse vaid mustanahalist inimest, olu ta siis pärit Aafrikast, Kagu-Aasiat, Uus-Guinest või mujalt....
    4 vastust
    Vene keeles ei ole ka sõnal tšuhnaa halvustavat tausta kuid ma ei ole just väga kindel et sulle meeldiks kui venelased sind tšuhnaaks sõimaksid.
    Vasta
  • neeger on neeger

    14.09.2012 11:23
    lõpetage juba see ameerikast imporditud kunstliku probleemi mämmutamine. kas tõesti pole muuga tegeleda?
    Vasta
  • boba

    14.09.2012 11:23
    Karmel ära põe. Muu mailm ei jaga matsu meie keelesta olgu sellega, neeger on neeger ja must on räpane ja neeger on must nagu öö, aga see ei tähenda ety ta peaks must olema vaid ka võib just pestud olla aga ikka on must
    Vasta
  • Kümme Väikest Mustanahalist

    14.09.2012 11:24
    Nimetagem ikka asju eesti keeles nagu keel on välja kujunenud ja õigete nimedega. Ma olen selleks liiga vana, et muuta oma väljakujunenud keelekasutust ja arusaamu. Olen hariduse saanud ajal kui neeger oli neeger (negriidse rassi esindaja) ning pede oli pede; et tänu nende pealetungile peaks nüüd eesti keelt muutma hakkama ei muuda ei nende rassilist kuuluvust ega omasooiharust.
    Vaata sama kasutaja kommentaare
    Vasta
  • lembitule

    14.09.2012 11:25
    Lembitukirjutas:
    Eesti keeles ei ole sõnal "neeger" halvustavat tähendust. Sellega märgitakse vaid mustanahalist inimest, olu ta siis pärit Aafrikast, Kagu-Aasiat, Uus-Guinest või mujalt....
    4 vastust
    Sa eksid. Neegrid on pärit ainult Aafrikast. Kagu-Aasia negriitod, paapuad ja Austraalia pärismaalased on mustanahalised kuid ei ole neegrid.
    Vaata sama kasutaja kommentaare
    Vasta
  • xxy

    14.09.2012 11:35

    Neeger on neeger, mis seals valesti oli? Lapsesuu ei valeta.
    Vasta
  • Lennu

    14.09.2012 11:36
    Ei no eriline teema üles kaevatud.Neeger on eesti keeles väga tavaline sõna, pole siin keegi neid orjadeks pidanud kunagi ega halvustanud. Samamoodi võib "homo" halb sõna olla. Vene ajal peeti mustadeks kaukaasiast pärit immigrante.
    Vasta
  • pole hullu

    14.09.2012 11:37
    Igati naksakas tüdruk. Tore oli vaadata. Mulle ei meeldi, kui ka Eestis peaks mõne aja pärast Jõuluvana ära jätma, kuna äkki see võiks solvata moslemeid.
    Vasta
  • to lemps

    14.09.2012 11:41
    sõnal paks ei ole ka eesti keeles halba tähendust, aga miskipärast inimesed ikka solvuvad. kui inimesed solvuvad, siis võiks ikka sellest õppust võtta mitte ajada oma jonni. kunagi tarmo klaar ka vormelite kommenteerimisel ajas oma joont hamiltoni kallal. no aga on ju neegersportlane. on juuu. samas räikkoneni kohta ei õelnud, et valge sportlane.
    Vasta
  • ..käed eemale keskvõlakonnast

    14.09.2012 11:42
    .... eriti raske elu on albiino neegritel...nii omadele..kui võõrastele võõras....
    Vasta
  • Nuhk Hubert

    14.09.2012 11:43
    Lapselt küsiti kolme põhirassi, lihtne õige vastus oleks olnud "valge, kollane ja must", keerulisem "europiidne, mongoliidne ja negriidne". Laps andis sisuliselt õige vastuse, aga millegipärast ei sobi see võltsvagadele.

    Rassideks jagataksegi ju väliste tunnuste aldusel, miks seda siis nüüd välja ei või öelda? Ja neeger ongi eesti keeles "neeger", mitte "must". Ja pilusilm on pilusilm. Mina olen nõus nende mõlema jaoks olema valge punnsilm. Kindlasti on nii musta kui kollase rassi ravaste keeltes omi sõnu valgete kohta, keegi ei vääna neil sellepärast käsi... või keelt.
    Vaata sama kasutaja kommentaare
    2 vastust
    Vasta
  • Uuno

    14.09.2012 11:43
    Kõige hullem, et miks üldse öeldakse neeger, miks ei öelda näiteks ugandalane, kongolane, etiooplane jnejne, asiaatidele kyll viitsitakse ju välja öelda, et hindu, japs, hiinlane, tai ja korealane - kõik nad on kollased, valgetele ka öeldakse eestlane, soomlane ja venelane, rootslane ja sakslane...
    Vasta
  • no kuulge

    14.09.2012 11:54
    ärge unustage, et tegemist on ikkagi lapsega, kes alles õpib asju õigete nimedega nimetama; pole üldse teada, paljud teist sellele küsimusele oleksid korrektselt vastanud
    Vasta
  • Mida tahes

    14.09.2012 11:56
    Laps ütleb seda, mida ema on õpetanud. Aga tähtis on, mida ütleb ta täiskasvanuna. Ei saa välistada, ja Ilmselt ta leiab, et must on ju neeger ja kollane on kili.
    Vasta
  • Lembitu

    14.09.2012 12:04
    Siinkirjutajad on läinud asja tuumast mõnevõrra kaugemale kui vaja. Neeger on neeger on neeger - nii on see eesti keeles ja kultuuris aastasadu olnud. Igasuguste moodsate tuultega kaasamainejaid on alati leidunud. Paljudel inimestel puudub oma arvamus ja sinna pole miskit parata...
    Mind nimetati vene kroonus sageli tsuhnaaks aga veel sagedamini lihtsalt fashistiks nagu paljusid eestlasi. Mis sellest siis muutus? Selgeks sai vaid see, kui rumalad ja harimatud nood inimesed olid...
    Tegelikult on see vaidlus siin mõttetu sest maakeral elab ikka rohkem kui kolm rassi. Me ei ole siin Eestimaal selle teemaga piisavalt kokku puutunud. Eesti keeles on must inimene ikkagi neeger, olgu ta siis pärit kustahes maailma osast.
    Vaata sama kasutaja kommentaare
    Vasta
  • hubertile

    14.09.2012 12:11
    Nuhk Hubertkirjutas:
    Lapselt küsiti kolme põhirassi, lihtne õige vastus oleks olnud "valge, kollane ja must", keerulisem "europiidne, mongoliidne ja negriidne". Laps andis sisuliselt õige vas...
    2 vastust
    Rassideks ei jagata ainult väliste tunnuste (fenotüübi) järgi, oluline on ka genotüüp. Rass tähendab teistest erineva päritolu ja geneetikaga gruppi.

    Näiteks kui sind mustaks värvida, siis sa ikkagi neeger ei ole. Sinu rass ei muutu. Michael Jackson muudeti meditsiinilise manipulatsiooniga valgenahaliseks (ja tüdruku sarnaseks), kuid ikkagi oli ta neeger.
    Vaata sama kasutaja kommentaare
    Vasta
LISA OMA KOMMENTAAR
Selle artikli kohta on 34 kommentaari
Nimi
Kommenteerimistingimused